5 SFATURI DE SARBATORI

5 SFATURI DE SARBATORI

Sezonul festiv se apropie si pe cat de multe surprize si bucurii ne va aduce, el vine si cu o serie de provocări atunci când vine vorba de menținerea obiceiurilor sănătoase. Veștile bune? Cu un pic de planificare si cumpătare, puteți evita excesele care vă pot afecta, astfel încât să puteți intra în Anul Nou cu o senzație de încredere și în control asupra sănătății dumneavoastră.

Sfatul # 1: Nu practica săritul peste micul dejun 

Micul dejun este o masă esențială pentru toata familia, iar săritul peste micul dejun, pentru a face loc pentru mai târziu este un joc foarte periculos. A merge la evenimentele de Crăciun cu stomacul gol crește probabilitatea de a face excese si te vei simți „prea plin”. Indiferent de perioada anului, supraalimentarea poate cu ușurință scăpa de sub control, rezultând într-o serie de consecințe nefaste asupra sănătății (balonare, gaze, greață, lentoare, creșterea în greutate, dezechilibru hormonal, etc). 

Încercați si bucurați-vă de un mic dejun echilibrat, care include o sursă de proteine, grăsimi sănătoase cu un indice glicemic scăzut, carbohidrați, astfel încât să oferim organismului cei mai buni nutrieti care sa susțină efortul nostru peste zi.

Unele sugestii de mic dejun includ:

  • Lapte cu ovăz (eventual lăsat la înmuiat peste noapte) combinat cu semințe de chia, fructe de pădure, sirop de arțar, etc
  • Ouă fierte pe pâine prăjită (integrală) și o jumătate de avocado
  • Un smoothie cu fructe de pădure, spanac, ovăz, semințe de chia, plus o porție de pulbere proteica (Motion NutritionNuzest sau Puori) și lapte

Sfatul # 2: Evita mentalitatea „Acum sau niciodată” sau altfel spus „Hai mai ca odată e Crăciunul”

Aceasta abordare este specifica celor care mănâncă două porții de friptura sau cozonac sau tort la masa de Crăciun și apoi spun, „of, nu mă simt bine” iar apoi petrec restul săptămânii cu Colebil si Triferment.

Sfatul meu? Poți ajusta dieta ta restrictivă deoarece, să-ți spui că nu ai voie să mănânci toate bunătățile în ziua de Crăciun nu e realist. Dar cu toate acestea, bucurați-vă de festivitățile de Crăciun într-un mod echilibrat. Puteți mânca alimente care altfel ar fi pe lista de „interzis”, dar doar atât cat sa va faceți pofta fără sa exagerați.
Mănâncă încet și fă-ți timp să mesteci mâncarea în mod corespunzător, ajutându-te astfel să te simți mai mulțumit după masă (și mai puțin probabil să te întorci pentru a doua și a treia porție)! Acest truc te ajuta, de asemenea, si la îmbunătățirea digestiei!

Sfatul # 3: Putina planificare nu strica

Încearcă sa-ti adaptezi dieta conform cu programul tău de Crăciun si evita cumpărăturile sub impuls. Astfel reduci probabilitatea de a cumpăra alimente care nu sunt absolut necesare sau de a face alegeri nedorite.

Mai ales atunci cad urmezi o dieta stricta, planificați-vă mesele din timp scriind o listă cu ceea ce aveți de gând să mâncați pentru micul dejun, prânz, cină și gustări în fiecare zi a săptămânii. Nu prea suna a vacanța dar e pentru sănătatea ta.

Sfatul # 4:  Ușurel cu băutura

Mâncarea nu este singurul lucru prezent din abundenta la mesele de Crăciun. De obicei aceste sărbători festive implică si alcool, uneori în volume mai mari decât am consuma în mod normal.

Pe termen scurt, consumul excesiv de alcool poate duce la tulburări de judecată, inhibiții, pierderea coordonării, stări emoționale instabile, pierderi de memorie, dureri de cap și vărsături. Pe termen lung, consumul regulat de alcool poate duce, de asemenea, la creșterea în greutate.

Alcoolul conține șapte calorii pe gram, echivalent cu un gram de grăsime. Nu cred ca trebuie sa mai insist aici pentru ca soluția este numai una : Moderație!

Sfatul # 5: Nu întrerupe rutina exercițiilor fizice

Da, este sezonul de vacanță, dar acest lucru nu înseamnă ca obiceiurile tale sănătoase trebuie să fie abandonate. Exercițiul fizic este incredibil de benefic pentru organismul nostru si ne poate ajuta inclusiv in menținerea sănătății noastre mintale atunci când rutina noastră zilnica este perturbata. 

Pentru că sărbătorile sunt o perioadă atât de aglomerată a anului, poate ar fi o idee bună să-ti faci antrenamentul dimineața înainte de a intra in febra sărbătorilor si a vizitelor la familie si prieteni.

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 18:00

0727940670 contact@healthcorner.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!