DIETA PE BAZA DE PLANTE

DIETA PE BAZA DE PLANTE

Articol preluat de la Your Superfoods

A spune la revedere unui meniu bogat in carne, lactate (da, chiar brânză), ouă, și miere poate părea imposibil – mai ales dacă ați crescut cu o dieta pe baza de carne și lactate în fiecare zi. Din acest motiv, am asociat de multe ori o dieta pe baza de plante cu post, alimente plictisitoare, sau „mănâncă doar iarba.” Dar o dietă derivată din plante este plină de posibilități nelimitate, datorită unui meniu plin cu legume, cereale, nuci, leguminoase și fructe care-ti pot asigura toți nutrientii necesari.

Există numeroase avantaje atunci când optezi pentru o dieta pe baza de plante – pentru început, este unul dintre cele mai sănătoase lucruri pe care le puteți face pentru corpul vostru. Ca să nu mai vorbim de impactul pozitiv asupra planetei! Dar nu este întotdeauna ușor să faci schimbarea. Când am început călătoria mea la dieta pe bază de plante, am trăit practic din paste, cartofi, și avocado. Problema mea? Nu știam de unde să încep, și cu siguranță nu știam să gătesc mâncare hrănitoare.

Dacă treceti prin ce am trecut si eu, si sunteți genul de persoana care are nevoie de un ghiont mic (așa, de orientare 😊 ), ați ajuns la locul potrivit. Aici sunt primele 3 motive pentru care ar trebui să alegi o dieta pe baza de plante, și 10 sfaturi utile pentru a începe.

3 BENEFICII ALE TRECERII LA O DIETĂ BAZATĂ PE PLANTE

„… consumul de mai multe plante și mai puține produse de origine animală poate îmbunătăți sănătatea dumneavoastră, și de a ajuta la prevenirea (și chiar inversa!) unele boli – cum ar fi diabetul de tip 2, boli cardiovasculare, cancerul de prostată, și cancerul de colon.

O DIETA PE BAZA DE PLANTE ESTE MAI SANATOASA PENTRU TINE

Nu este un secret faptul că o conopidă este mai sănătoasa decât o felie de bacon – iar atunci când alegeți alimente vegetale in loc de carne și produse de origine animală, veți obține mult mai mult  decât nutrienți.

Mai multe studii au raportat că dietele pe bază de plante oferă mai mulți antioxidanți, potasiu, magneziu, acid folic plus vitamine și minerale esențiale. Să nu mai vorbim de categoriile de nutrienti care se regăsesc doar în plante, fitochimicale și fibre – si care contribuie menținerea sănătății, și care au numeroase beneficii in combaterea bolilor. Cu alte cuvinte,  plantele conțin toate substanțele nutritive de care corpul tău are nevoie pentru a prospera. Da,  chiar și  proteine.  

Există numeroase studii de cercetare  care arată ca o dieta bazata pe plante și mai puține produse de origine animală poate îmbunătăți sănătatea dumneavoastră, și ajuta la prevenirea (și chiar inversa!) unele boli – cum ar fi diabetul de tip 2, boli cardiovasculare, cancerul de prostată, și cancerul de colon. De fapt, Dr. Dean Ornish a efectuat si publicat un  studiu in care a văzut o reducere de 82% în arterioscleroza coronariana (întărirea și îngustarea arterelor) după numai un an de dieta pe baza de plante. Și în conformitate cu cartea, „Soluția Alzheimer,” o dieta pe baza de plante reduce riscul de boala Alzheimer cu 90%. Legătura dintre dietă și boală este incontestabilă, dar „mâncarea ca medicament” nu este o idee nouă – tocmai s-a pierdut în timp.

Cele mai frecvente efectele întâlnite la persoanele care au optat la o dieta pe baza de plante sunt: pierderea în greutate, mai multă energie, somn îmbunătățit, digestie mai bună și piele mai sănătoasă. Sună convingător? Continuă să citești!

O DIETA PE BAZA DE PLANTE ESTE MAI BINE SI PENTRU MEDIU

Adoptarea unei diete pe bază de plante este, probabil, cel mai bun mod de a reduce amprenta de carbon. Iar acest obicei sănătos nu are doar un mic impact – îți reduce amprenta cu 73%! Asta e mai mult decât cumpărarea unei mașini electrice sau reducerea călătoriilor cu avionul. Prin eliminarea cărnii și a produselor lactate veți reduce gazele cu efect de seră, acidificarea globală, eutrofizarea, utilizarea terenurilor și utilizarea apei.

Ai știut? Creșterea animalelor contribuie în jurul valorii de 6 miliarde de tone de gaze cu efect de seră (dioxid de carbon, metan și oxid de azot) in atmosferă în fiecare an? Iar  animalele sunt cel mai mare utilizator de resurse terestre din lume. De fapt, este nevoie de aproximativ opt ori mai mult teren pentru a crește alimente pentru  animale decât să crească alimente pentru oameni. Aceste defrișări  drastice duc la pierderea habitatului, amplificarea gazelor cu efect de seră, perturbarea ciclurilor de apă, creșterea eroziunii solului, și inundații excesive.

Pe deasupra, este nevoie de o cantitate enorma de apă pentru a produce carne. Doar o jumătate de kilogram de carne de vită necesită aproapeapă, în timp ce o jumătate de kilogram de cartofi necesită 154 litrii de apă. Potrivit unui  studiu publicat în jurnalul de ecosisteme de către „Departamentul de Inginerie si management al Apei „creșterea consumului global de carne și intensificarea sistemelor de producție animală va pune o presiune suplimentară asupra resurselor globale de apă dulce în următoarele decenii. Este o utilizare mai eficienta a apei pentru a obține calorii, proteine și grăsimi prin produse vegetale decât produsele de origine animală.”

O trecere la nivel mondial la o dietă bazată pe plante ar putea reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu două treimi  până în anul 2050, potrivit unui studiu publicat în jurnalul  Proceedings of National Academy of Sciences. Salvarea planetei și îmbunătățirea sănătății dumneavoastră? Mie mi se pare a fi o idee bună.

O DIETA BAZATA PE PLANTE SALVEAZA ANIMALELE

Știai că în fiecare an peste 56 de miliarde de animale de crescătorie sunt ucise pentru hrană? Aceste cifre șocante nu includ pești și alte creaturi marine ale căror decese sunt atât de mari încât sunt măsurate doar în tone.

În marea majoritate a cazurilor, animalele de fermă trăiesc în condiții deplorabile, cu posibilități limitate de mișcare libera. Ca să nu mai spun că sunt adesea pline de boli și modificate genetic pentru a satisface cerințele producătorului.

Una dintre cele mai simple moduri de a pune capăt cruzimii animalelor, este de a opri consumul de produse de origine animală. (Ești îngrijorat ca nu vei obține suficiente proteine din acest tip de dieta? Click aici pentru a afla cât de multe proteine are nevoie corpul tău și de la care plante le puteți obține. )

Ai nevoie de un alt motiv pentru a alege o dieta pe bază de plante? Oceanele au nevoie de ajutorul tău.

Potrivit Națiunilor Unite,  80 la sută din stocurile de pește din lume sunt considerate pe deplin exploatate. Iar cercetătorii estimează că toate activitățile de pescuit se vor prăbuși complet până în anul 2048 din cauza pierderii biodiversității cauzate de pescuitul excesiv și de numeroasele alte amenințări umane cu care se confruntă fauna și ecosistemele oceanice, cum ar fi, poluarea, schimbările climatice și acidificarea oceanelor, precum și pierderea habitatelor vitale.

8 SFATURI PENTRU A ÎNCEPE O DIETA PE BAZA DE PLANTE

Când te angajezi într-o dietă bazată pe plante, nu numai că îți îmbunătăți sănătatea și preveni bolile viitoare, dar îți reduci amprenta de carbon, ajutând la salvarea oceanelor noastre și construind o lume cu mai puțină cruzime față de animale. Sunteți gata să începeți călătoria pe bază de plante? Iată câteva sfaturi pentru a vă ajuta să începeți.

  1. Urmăriți un documentar despre dieta pe baza pe plante
  2. Găsiți rețete delicioase pe bază de plante
  3. Planificați-vă mesele din timp
  4. Aprovizionați cămara cu ingrediente pe bază de plante
  5. Găsiți laptele preferat pe bază de plante
  6. Ai o poftă? Răsfățați-vă cu un aliment sănătos
  7. Găsiți un restaurant care au si meniu bazat pe plante
  8. Alăturați-vă unui grup ce promovează dieta bazata pe plante

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 18:00

0727940670 contact@healthcorner.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!